Kako istezanje utiče na mišićne funkcije?

Odnos prema istezanju u rutinskoj praksi dramatično se promenio u poslednjih 10-ak godina. Od procedure koja je bila nezaobilazna u prošlosti, danas shvatamo da različite vrste istezanja imaju sasvim različite efekte na sportske performanse. Ovom temom se bavio i članak objavljen pre par dana u naučnom časopisu Human Movement Science.

Istraživači sa Univerziteta Porto Alegre iz Brazila analizirala su 513 studija koje su se bavile efektima hroničnog istenzanja na mišićne sposobnosti tokom prethodnih  nekoliko decenija. Autori su uključili samo studije tokom koji su odrasle osobe učestvovale u istezanju barem 3 nedelje (minimalno 12 treninga). Iz analize su isključene sve studije sa decom, starim osobama ili osobama sa povredama. Finalnom analizom obuhvaćeno je 28 studija.

Od svih istraživanja, u 14 studija su uočeni pozitivni efekti hroničnog istezanja na mišićne sposobnosti. Bolji rezultati nakon treninga istezanja uočeni su kod rezultata funkcionalnih testova i izotoničnih aktivnosti, dok nije bilo poboljšanja mišićnih sposobnosti kod izometrijskih (statičkih) testova. Dakle, izgleda da redovno istezanje ima pozitivne efekte samo na dinamičke aktivnosti. Ipak, autori su uočili brojne manjkavosti dosadašnjih studija i potrebu za bolje kontrolisanim istraživanjima u budućnosti.

Separator image Posted in Vesti.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *