Manje sedenja, bolje funkcije mozga

Nova pregledna studija iz Kanade tvrdi da je sedentarno ponašanje povezano sa lošijim kognitivnim funkcijama kod odraslih osoba! Naime, grupa stručnjaka sa Univerziteta Britanske Kolumbije analizirala je sve studije u poslednjih 30-ak godina, koje su se bavile istraživanjem povezanosti između vremena provedenog u sedećem položaju i pojedinih funkcija mozga. Istraživači su u ovu analizu uključili osobe starije od 40 godina.

U analizu je uključeno 8 studija, od kojih je 6 pokazalo snažnu vezu između produženog sedenja i lošijih kognitivnih funkcija (kao što su pamćenje, brzina izvršavanja zadataka ili planiranje). Sa druge strane, redovno učestvovanje u fizičkim aktivnostima i ograničavanje vremena koje se provede sedeći utiče na zdravije moždane funkcije tokom čitavog života.

Autori ove studije, objavljene pre par dana u časopisu British Journal of Sports Medicine, sugerišu da se sedenje redukuje na manje od 2 sata dnevno, uz učestvovanje u umereno-intenzivnoj fizičkoj aktivnosti barem 150 minuta nedeljno – oba ova faktora mogu imati kritičnu ulogu na bolje kognitivno zdravlje. Odmah i savet – ako ste ovu vest pročitali nakon 2 sata sedenja ispred računara, ustanite i prošetajte 30-ak minuta – to vam može pomoći da se bolje sećate današnjih događaja i za 10 godina.

Separator image Posted in Vesti.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *