Unos izmrvljenog leda pre vežbanja za bolje sportske rezultate

Izgleda da vredi unositi mrvljeni led pre vežbanja, ako planirate da vežbate u toplom ambijentu! Naime, skorašnja studija sa Univerziteta Zapadne Australije pokazala je da unos izmrvljenog leda unapređuje efikasnost vožnje bicikla u odnosu na unos obične vode. U ovom istraživanju, deset mladih biciklista bilo je izloženo unosu iste količine vode ili mrvljenog leda (7 grama po kilogramu telesne težine) pre jednočasovne vožnje na intenzitetu od 55% maksimalne potrošnje kiseonika.

Pored toga što je izmrvljeni led značajno smanjio temperaturu tela pre početka vežbanja (za 0.9 °C), ova grupa imala je i za 19% veći kapacitet za akumuliranje toplote u odnosu na grupu koja je unosila vodu neutralne temperature. Konačno, energetska efikasnost vožnje bila je bolja kod unosa leda u odnosu na unos vode (21.4% tj. 20.4%), takođe je uočena i manja stopa znojenja na početku vožnje. Čini se da ima rezona izmrviti kockice leda i dodati u napitak kojim ćemo se rehidrirati tokom vežbanja u letnjim mesecima. Ova studija je objavljena u poslednjoj svesci časopisa International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism.

Separator image Posted in Vesti.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *