Vežbanje u trudnoći: nove informacije

Dok se nekada smatralo da trudnice treba da strogo izbegavaju svaku fizičku aktivnost, danas nam je poznato da je sedentarni životni stil jedan od glavnih faktora rizika u trudnoći. Vodeće ustanove iz ove oblasti sugerišu da trudnice treba da vode aktivan životni stil i upražnjavaju različite oblike fizičke aktivnosti u cilju unapređenja svog zdravlja i zdravlja ploda. Najnoviji članak o ovoj temi upravo je objavljen pre par nedelja u časopisu JAMA gde je grupa španskih i američkih lekara prikazala sažete preporuke o vežbanju u trudnoći.

Pored dobro poznatih aktivnosti, kao što su hodanje, plivanje i Kegelove vežbe, autori posebno sugerišu učestvovanje u kombinovanim aerobnim vežbama i vežbama snage (npr. aerobni ples nakon koga slede lake vežbice sa tegićima) u trajanju od 45 do 65 minuta, 3 do 4 puta nedeljno. Intenzitet aerobnog treninga bi trebalo da bude umeren (ispod 80% od maksimuma) a vežbe sa tegićima treba izvoditi u 1-2 serije, sa 10-15 ponavljanja vežbe, uz upotrebu tegova težine od 1 do 3 kilograma.

Autori dodatno sugerišu izbegavanje visoko-intenzivnih aktivnosti, dugotrajnih trčanja, aktivnosti povezanih sa rizikom od pada ili udara tela o čvrstu podlogu ili rekvizite, ronjenje; takođe i izometrijske vežbe, naglo podizanje tela iz ležećeg položaja ili podizanje teškog tereta, kao i posebne oblike joge i pilatesa (tzv. hot joga). Kompletan članak možete pogledati ovde.

Separator image Posted in Vesti.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *